Duo Artefact - Concertotata

Concerto Nonprofit Kft. Tata (Hungary)
Tartalomhoz ugrás

Duo Artefact

Barokk Fesztivál > Archív > Barokk fesztivál 2016 > Résztvevők 2016

Duo Artefact

Most már immár több, mint 10 éve, hogy az Anne-Marie Concé és Anthony Chudeau alkotta Duo Artefact azt az utat járja, hogy az énekhangra és gitárra írt repertoárt éltesse.
Dowland, Purcell, Carter művein keresztül, a középkor szent himnuszaitól a kortárs alkotásokig, a Duo Artefact nem lankad a vokális zene kimeríthetetlen kincseinek felfedezésében és felfedeztetésében.
Műsor:
DUO ARTEFACT
Chant : Anne-Marie Concé
Guitare : Anthony Chudeau

« Lady, if you so spite me »
John Dowland (1597 – 1630)
(recueil de chansons – 1610)

« Que n’estes-vous lassées ? »
Pierre Guédron (1570 - 1620)

« I attempt from love’s sickness to fly »
Henry Purcell (1659 – 1695)
(extrait du semi-opéra The Indian Queen - 1695)

« Vedro con mio diletto »
Antonio Vivaldi (1678 - 1741)
(extrait de l’opéra Giustino – 1724)

« Guarda in quest’occhi e senti »
Antonio Vivaldi
(extrait de l’opéra Ottone in villa)

« Music for a while »
Henry Purcell
(extrait d’Oedipe – 1692)

« Come again »
John Dowland

« Ombra mai fu »
George-Frederic Haendel
(extrait de l’opéra Serse - 1738)

« Strike the viol »
Henry Purcel
(extrait de l’Ode à l’anniversaire de la Reine Mary – 1694)

« Sposa son disprezzata »
Antonio Vivaldi
(extrait de l’opéra Bajazet - 1734)

« Nymphs and shepherds»
Henry Purcell

« The Plaint – O, let me weep ! »
Henry Purcell
(extrait de Fairy Queen – 1692)

« La palummella »
Anonyme XVIIIè siècle
(inspiré d’un opéra de Piccini – 1766)

« Ma belle si ton âme / Une jeune fillette »
Jean-Baptiste Bésard (1567 - 1625)

« Lascia ch'io pianga »
George-Frederic Haendel
(extrait de l’opéra Rinaldo – 1711)


Anne-Marie Concé - ének
Az Alençonban született Anne-Marie Concé, zongorista és orgonista képzését követően nagyon hamar a vokális és kóruszene felé orientálódik. Magánének és kóruskarnagyi diplomák birtokosaként Anne-Marie Concé kóruséneket tanít az alençoni Konzervatóriumban (CRD). Ugyanígy a párizsi Egyházzenei Intézmény diplomásaként Philippe Caillard asszisztense Párizs 1. kerületének konzervatóriumában és rendszeresen együttdolgozik Michel Piquemallal, Loïc Pierre-rel, Daniel Bargier-val, Olivier Opdebeck-kel, Jean-Pierre Wallez-val, Thomas Van Essennel, Ida Gotkovskyval, Arthur Aharoniannal …
Kóruskarnagyi tevékenységein túl (nevezetesen a Schola de l’Orne karnagyaként), Anne-Marie Concé ezzel párhuzamosan szólistaként is fellép különböző zenei programokban (Poulenc, Mozart, Haydn, Bach …). A komponálásba is beleveti magát és elsőrendű helyet biztosít a kortárs zenei alkotásnak. Szövegíróként, zeneszerzőként, előadóként elkészítette a „L’Arbre Bleu” címet viselő, francia sanzonokból álló albumot éppúgy, mint több egyházzenei CD-t, illetve 2013 szeptemberében megalkotta az a capella kórusra írt „Te Deum”-ot az „Orne Zenés Szeptembere” című rendezvény alkalmával.
Anthony Chudeau – gitár
Gitárosként zsenge gyermekkorától kezdve – az Orsay-i, Le Mans-i és Evreux-i konzervatóriumokban képezve magát éppúgy, mint a Tours-i Zenetudományi Karon – Anthony Chudeau most már több éve, hogy koncerteken lép fel Franciaországban éppúgy, mint külföldön. A különböző formációkat variálva (szólistaként, kamarazenészként, zenekarral …) nem lankad megújítani a repertoárjait a találkozásai és vágyai szerint a barokk zenétől elindulva a kortárs zenéig az aktuális zenéken kerszetül áthaladva.
Zeneszerzőként katalógusa vonósnégyesre (Magyar Kavrtett, Vedrarias-díj, 2015, Franciaország), kórusra (Ave Maria, L'affaire se complique, Cœur de femme pour chœur de femmes …), szimfonikus zenekarra (Un matin de janvier, a Maurice Ravel verseny elődöntős műve, 2015, Olaszország) írt műveket ugyanúgy számlál, mint különböző kamarazenei formációkra írtakat.
Legutóbbi művét, az „Earth and Haeven conspire”-t (2016 március) kedves hangszerének, a gitárnak ajánlotta.
Pedagógusként, állami diplomájának birtokosaként, gitárt tanít a Le Mans-i Konzervatóriumban.
Vissza a tartalomhoz